Tuesday, August 4, 2009

KERANA AKU MENCINTAI MU



Mengenalimu membuatkan aku sentiasa ternanti kehadiranmu,
Menantimu membuatkan jantungku mula berdegup,
Bertemu denganmu adalah satu rahmat yang besar,
Bersamamu bak penawar dikala sunyi,
Mengingatimu bagai satu rahmat,
Berpisah denganmu satu penantian yang tidak berkesudahan,

Ramadhan,
Kau datang dengan seribu rahmat dan berkat,
Bersama-samamu tersimpul keampunan dan kejayaan,
Terangkum seribu hikmah dan teladan,
Tersurat dan tersirat,
Bagi mereka yang sentiasa mencari dan merinduimu

Ramadhan,
Jadikan pertemuan kali ini satu yang amat bermakna,
Pertemuan yang lebih baik dari tahun sebelumnya,
Kerana engkau adalah bulan yang teristimewa,
Buatku dan umat Muhammad (s.a.w) seluruhnya,

Ramadhan,
Janganlah aku lupa dengan rahmat yang mengiringimu,
Janganlah aku alpa dengan ikhtibar di dalammu,
Janganlah aku lalai dalam perjalanan bersamamu,
Janganlah aku tercicir dari manfaat fadzilatmu,

Ramadhan,
Kiranya aku tidak sempat menyapamu,
Kiranya aku tidak mampu berdiri dihadapanmu,
Kiranya aku pergi terlebih dahulu sebelummu,
Kerana taqdir melebihi segalanya,
Maka dengarkanlah bisikan hatiku yang amat merinduimu,
Selamat Datang Ramadhan,
Selamat Datang Keampunan,
Selamat Datang Kerahmatan,
Selamat Datang Keselamatan,
Kerana aku sentiasa mencintaimu….

No comments: